Ä

Ängås

T

Tesa
Shoppingbag
( (0 )
Moms
kr
Totalsumma
0 kr
Favoriter
( [wishlist_count] )
[yith_wcwl_wishlist]

Våra köpvillkor

Hos oss på Wallstore (SE556564668301) kan du handla allt du behöver för att renovera dina väggar – inomhus eller utomhus – med färg eller tapet.  Våra köpvillkor gäller för samtliga köp och beställningar gjorda på www.wallstore.se

Du behöver vara 18 år för att handla hos oss på Wallstore.se då vi inte ingår avtal med kunder som är minderåriga. 

Priser och produkter

Samtliga priser du finner på vår webshop är dagsaktuella priser angivna i Svenska Kronor och inkl. moms. (25%). Kunder i Norge debiteras ej svensk moms och kan komma att behöva betala tullavgift/moms för att hämta ut sitt paket. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella prisändringar. Det pris som anges vid beställningstillfället i webbshopen är det som gäller vid det specifika köptillfället. Erbjudanden och tillfälliga kampanjer är tydligt angivna med tidsbegränsningar samt övriga villkor. 

Betalningsmetoder

Klarna Checkout

Vi samarbetar med Klarna som erbjuder kortbetalning, faktura, delbetalning samt direktbetalning. Mer information och fullständiga villkor om klarnas betalningssätt hittar du på klarnas hemsida. (https://www.klarna.com/se/hur-funkar-det/)

Ångerrätt / Byte / Returer

På Wallstore.se erbjuder vi öppet köp i 14 dagar på köpta varor från den dag du tagit emot varan. Detta i enlighet med svensk konsumentlag – (2005:59). Observera att ångerrätten enligt lag inte gäller dessa produkter och varor:

  • Produkter i brutna kulörer då dessa är kundspecifika
  • Kulörprov tillverkade och brutna i kundspecifika kulörer
  • Produkter där försegling och/eller förpackning är bruten. 
  • Fototapeter på beställning då dessa tillverkas enligt kundens anvisningar

Vid retur måste du kontakta oss innan du returnerar varan på info@wallstore.se eller via telefon 031-797 54 20. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Vi kan erbjuda en eller flera returfraktsedlar mot en kostnad på 125:- SEK per paket. Förpackningen ska vara obruten och i oskadat skick med eventuella etiketter kvar på varan. Kredit utfärdas när returen anlänt till oss.

OBS! Alla returer skickas direkt till oss. Om paketet skickas via ombud debiteras Du med 200 kronor.

Outlösta paket

Om beställd försändelse ej hämtas ut debiteras frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Ej uthämtad försändelse av kund betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

 

Reklamation

Felaktig vara

Om du får en vara som är felaktig eller skadad ska den reklameras snarast, dock senast inom 14 dagar efter mottagande. Kontakta oss på info@wallstore.se.

Tapet

Varje tapetrulle ska kontrolleras noga före uppsättning. Tänk på att alltid kontrollera att alla tapetrullarna av samma vara är i samma tryck/batchnummer. Observera att uppsatt vara är godkänd vara och eventuell reklamation eller anmärkning godkännes ej. Vid reklamation ersätter vi med ny vara alternativt pengar tillbaka. Vi ersätter också eventuell fraktkostnad men inga ytterligare kostnader.

I medföljande instruktion står allt du ska tänka på före tapetsering.

Färg

Kulörer kan skilja mellan olika tillverkare trots att kulörerna har samma kulörkod och därför rekommenderar vi att du först beställer ett kulörprov från önskat varumärke för att undvika missnöje med kulören.
På alla färger som vi säljer på Wallstore.se anges tydligt om det är en färg lämplig för inomhus eller utomhus eller olika ytor. Vi tar inte ansvar för resultatet om kund väljer att använda vald färg för annat ändamål än vad produktinformationen anger. 

Om en vara du mottar anses vara felaktig eller skadad (ej transportskada) och du önskar reklamera den ber vi dig att skicka ett mail till info@wallstore.se med ordet ”reklamation” tydligt angiven i ämnesraden. När vi har mottagit ditt önskade reklamationsärende kommer vi att kontakta dig via mejl för att hjälpa dig vidare i ärendet. 

Leverans och frakt

Våra produkter levereras inom 2-5 arbetsdagar  om inget annat anges (såsom beställningsvaror eller varor importerade utanför Sverige). Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare men det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. I dessa fall arbetar vi för att kunna informera dig om förseningar. För att läsa mer om våra villkor och priser för frakt, se vår Frakt och leverans villkor

Transportskada

Om du upptäcker att varan är skadad redan vid leveransen ska du ej acceptera varan utan returnera den till uthämtningsstället eller tillbudet.

Färger / Bilder

Tänk på att färgåtergivning i en bildskärm ofta skiljer sig från verkligheten och även kan variera mellan olika skärmar. Är du osäker på kulörerna i tapeten eller färgen erbjuder vi dig att beställa ett prov på tapeten eller färgen. Provet skickas normalt med posten och kan vara vikt för att få plats i ett kuvert om det gäller tapetprov. Tapeter kan också variera något i nyans mellan olika tillverkningstillfällen. Fabrikanten märker alltid rullarna med ett särskilt tryck/batchnummer. Vid kompletteringar kan vi tyvärr ej garantera leverans av ursprungligt batchnummer. Observera att denna skillnad inte ger dig rätt till retur. Var alltid noggrann med att räkna ut mängden tapeter du behöver och vid eventuell komplettering ange alltid den batch du önskar i meddelanderutan i kassan.

Personuppgifter

Wallstore.se är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Som kund hos oss har du rätt att begära ut vilken information vi har kring dina registrerade personuppgifter. För att läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter, se vår integritetspolicy.